Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Enkele jaren werkervaring
- Goed leiding kunnen geven en kunnen samenwerken
- Commercieel karakter
- Goede beheersing Nederlands en Engels, zowel in woord als geschrift, bij voorkeur ook Duits en/of Frans
Wat krijg je?
- €2.500 - €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 40-urige werkweek
- 25,5 vakantiedagen
- Opleidingsmogelijkheden (vakinhoudelijk of persoonlijk)
- Actieve personeelsvereniging
Wat doe je?
- 30% Interne communicatie
- 20% Klanten begeleiden
- 20% Organisatorische werkzaamheden
- 10% Calamiteiten oplossen
- 10% Analyses uitvoeren
- 10% Zaken voorbereiden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Monique de Groot
HR functionaris
Vacature
Als Hoofd Customer Service bij Beekenkamp Plants ben je verantwoordelijk voor de aansturing van je team. Het Customer Serviceteam bestaat uit vijf collega’s die allemaal verantwoordelijk zijn voor een andere discipline. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat alles op elkaar afgestemd wordt, en dat calamiteiten adequaat opgelost worden.
Je zorgt ervoor dat er servicegericht wordt gewerkt, en dat de interne samenwerking tussen jullie en Productie, Planning, Logistiek en Sales optimaal verloopt. Je communiceert calamiteiten en wijzigingen in bestellingen tijdig aan de juiste afdeling en maakt in samenspraak met de afdelingen de beslissingen hierover.
Daarnaast werk je aan een verandering in het takenpakket, aangezien het ERP-systeem wordt omgezet naar nieuwe software. Hierdoor komen er bepaalde planningswerkzaamheden bij in het Customer Serviceteam. Jij zorgt ervoor dat dit wordt gecoördineerd, bijvoorbeeld door pilots uit te voeren met bepaalde productgroepen. Het doel is dat CS onafhankelijke beslissingen kan nemen en hiervoor ook de verantwoordelijkheid krijgt.
Team Customer Service bestaat naast jou uit twee Medewerkers Backoffice en drie Medewerkers Frontoffice. Zij rapporteren aan jou, en jij rapporteert zelf aan de Sales Manager EMEA.
Als je het leuk vindt om veel te communiceren met collega’s, klanten en vertegenwoordigers, en je het interessant vindt om in een familiebedrijf te werken, dan is dit een baan voor jou.
Agenda
Op een goede werkdag heb je samen met het team een werkwijze kunnen verbeteren. Dit scheelt veel tijd in de toekomst. Daarnaast laat een grote klant weten tevreden te zijn.
Op een mindere werkdag laat een klant weten zijn bestelling toch een week eerder nodig te hebben. Hier komt veel administratieve afwikkeling bij kijken.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Analyse uitvoeren
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met afdeling Logistiek
- Team aansturen
- Zaken afstemmen
- Calamiteit oplossen
-
- Lunch + wandeling
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met afdeling Productie
- Team aansturen
- Zaken afstemmen
- Pilot opzetten voor nieuw ERP-systeem
- Contact met vertegenwoordiger
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Lunch
- Gesprek met leidinggevende
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met Sales
- Team aansturen
- Calamiteit oplossen
- Contact met leveranciers
- Mails lezen en beantwoorden
- Werken aan nieuw takenpakket
-
- Lunch + wandeling
- Overleg met afdeling Logistiek
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met afdeling Logistiek
- Overleg met MT
- Team aansturen
- Zaken afstemmen
- HRM werkzaamheden uitvoeren
-
- Lunch
- Klanten begeleiden
- Mails lezen en beantwoorden
- Zaken afstemmen
- Calamiteit oplossen
- Mails lezen en beantwoorden
- Werken aan nieuw takenpakket
- Spoedoverleg met transport
- Borrel
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Beekenkamp vindt het belangrijk dat de werknemers worden gestimuleerd bij hun persoonlijke groei. Zeker wanneer de inzet en ambitie hoog is, is daarin veel mogelijk. Voor alle werknemers zijn er opleidingsbudgetten beschikbaar.
Werken bij Beekenkamp
Beekenkamp is onderdeel van Beekenkamp Group: een familiebedrijf opgericht in 1951. Binnen het bedrijf worden er meer dan twee miljard planten geproduceerd, die zijn verdeeld over negentig hectare aan kassen. Daarnaast is Beekenkamp Group ook gespecialiseerd in chrysanten en verpakkingen. De organisatie bestaat dan ook uit drie sub-bedrijven: Beekenkamp Plants, Beekenkamp Verpakkingen en Deliflor Chrysanten. Vernieuwing en duurzaamheid staan binnen de organisatie centraal.
- Hoofdkantoor in Maasdijk
- Actief in meer dan 9 landen
- 40% / 60%
- Gem. leeftijd 46 jaar
- 430 werknemers
- 2900 werknemers wereldwijd